teamjeppsson

Alla inlägg under februari 2015

Av Team Jeppsson - 17 februari 2015 21:45


Jag måste börja med att fråga ifall ni som läser bloggen via mobilen, ser ni youtube klippen som jag lägger upp? Jag har hört att vissa inte ser dom och jag undrar då om det är generellt för alla....tänker att jag får lösa det på något vis i så fall. Ni får gärna säga till i kommentarsfältet :)!!


Nåväl, sportlov för vissa, andra får jobba! Tänk vad tiden rusar....Man och barn har ju precis haft jullov!!!  Härligt är det för dom som har i alla fall...jag håller ställningarna på jobb sålänge ;-)!


Idag har Fanny hjälpt Elinor (dressyrtränaren) att rida Babe igen. Elinor är gravid så därav så hjälper Fanny henne lite. Skönt med lov så Fanny kan rida på dagtid. Dock missar jag allting :(!


Passet hade gått super, hon fick träna för E och Mamma Lena hade berömt Fanny efteråt om hur duktigt hon red Babe. Fanny var väldigt glad när hon berättade! Förälskelsen mellan Babe och Fanny håller i sig :))



 



Efter att ha ridit Babe så hade Fanny och Pinocchio dressyrlektion. Pinocchio var lite "rusig" i början, så som han kan vara när han vill komma undan men idag visade Fanny ganska direkt om vart skåpet skulle stå så han lät sig övertalas och arbetade på bra ;-)!!


Själv fick det bli ett steppass ikväll! Shit, vad jag tycker det är roligt....älskar Finalen...svettet bara stänker om en :)!! Imorgon är det Bodypump på schemat vilket är några veckor sedan jag tränade. Ska försöka undvika att gå All-in och slippa Alvedon och Ipren samt hjälp för att gå på toaletten kommande dagar ;-)



   

Av Team Jeppsson - 16 februari 2015 00:15

Vecka 8 Fanny &  Pinocchio

Måndag:

 Uteritt
Tisdag:   Dressyrträning
Onsdag: Vila
Torsdag: Hoppträning
Fredag: Uteritt Skritt
Lördag: Lång & Låg, jogg
Söndag: Tävling 












 



Vecka 8 Linda

Måndag:

 Zumba Step
Tisdag:   Step
Onsdag: Bodypump
Torsdag: Vila
Fredag: Löpning
Lördag: Morgonspin/Rida Lala
Söndag: PW








Av Team Jeppsson - 15 februari 2015 21:38

Idag stod det mycket häst på schemat! Först ut var Pinocchio. Vi åkte till Thulesbo och hoppade idag då det blåste full storm och vindarna kändes som -10 grader!!



Dagens övning!

 

 

 


Fanny kände efter tävlingen i Flyinge, att hon hade lite svårt att se distansen på kombination med två galoppsprång så vi bestämde oss för att öva på det + att öva rakriktning och styrka på den övning som de fick rida hos Ulrika för ett par veckor sedan.


Först värmde de upp på bommarna. Red först med tre galoppsprång emellan och när det satt så skulle de rida med fyra galoppsprång emellan. Sen red de volt över första bommen, rakt över andra och sen en volt på tredje och sista. Samtliga övningar avsluta hon med en halt. 





Fanny red på Hackamoret idag (hon glömde sitt träns hemma) och det var riktigt nyttigt för det var så tydligt när Fanny blev stark i handen så hon kunde genast släppa och lägga till mer ben istället och hon kände själv att signalerna var tydliga.



 



 


Efter bommarna så gick de över till hindren och gjorde samma övningar som på bommarna. Till sist höjde vi upp något, sista hindret på 1,10, och red för att rakrikta. Det är så bra på thulesbo för där är speglar över hela ena gaveln så man kan lätt se själv hur man rider. 



Detta är facit på Rakrikta - Klockrent!!




Till slut byggde vi ihop övningen till en trekombination med 6,20 mellan A och B-hindret och 9,10 mellan B och C-hindret. De hoppade det som om de aldrig gjort annat :)!!






     



Pinnen var så j-a fin idag. Fanny log med hela ansiktet och var superlycklig!! Så himla roligt!!!



På väg från Thulesbo körde vi till Lala för lite trim. Väl där så upptäckte jag att jag hade glömt sadelgjorden till min (hopp)sadel...Kul i en sadelkammare för dressyrryttare :P!! Jag kan inte rida i Helenas dressyrsadel för jag får skav på knäna så jag fick leja bort trimningen till Fanny vilket jag inte tror hon hade något emot ;-)! 


Lala var pigg och ganska spänd i början, det knakade rejält i ridhuset utav blåsten, men Fanny kom till ridning till slut och fick igenom henne bra :)!



 



Efter vi lämnat Pinocchio och fixat i stallet så åkte vi hem en snabbis för att slänga i oss lite käk. Sen skulle vi vidare för att Fanny skulle provrida en häst. Hästen såg trevlig ut, hade ganska mycket humör men ridning blev det inte så mycket utav då hästen var halt! Så snopet och så synd om säljarna!! Nåja, vi avvaktar och ser vad som blir av det så Fanny kanske provar honom lite längre fram :)


Hemma hade Felicia jobbat på sitt skolarbete så när jag kom in efter min löprunda och skulle hämta vatten från kylen så möttes jag av detta!



 



Vet inte om jag tycker om Felicias examensarbete......  

Av Team Jeppsson - 14 februari 2015 12:36

Idag är en sån dag som jag saknar någon lite extra....kanske för att det är Alla hjärtans dag....?


Idag saknar jag min Dudde så otroligt mycket......*snyft*



         






Av Team Jeppsson - 14 februari 2015 10:42

Alla hjärtans dag, en dag där handeln tjänar massor med pengar på att någon valt ut en dag om året då vi ska passa på att visa varandra hur mycket vi älskar varandra, våra nära och kära. Idag älskar vi varandra lite extra än vad vi gör alla dom andra dagarna...? Idag ska vi ge gåvor till varandra, för en kram, en puss, några kärleksfulla ord och en kyss räcker inte....det ska vara gåvor...och man blir ju bara så glad ;-). 


För självklart dras man med i detta, även om det bär lite mig emot så kan jag inte låta bli att köpa presenter till min man och till våra barn för denna dag. Och jag blir så glad när jag ser deras glädje av att få paket...(min man är gladast av dom alla)! Och när mannen kommer hem från morgonspinnen, svettig och luktar lite manligt unket, med blommor inbundna i ett Valentinshjärta så är lyckan fullkomlig och det pirrar lite extra i magen!



Glad Alla hjärtans dag Vänner <3

 

 

 



Av Team Jeppsson - 11 februari 2015 21:51

Fanny är på "Kärleksmiddag" med skolan ikväll så jag fick den stora äran att ta hand om Mr.P....P som i Pinocchio, Proffs, Ponny, Prinsen, Perfect....ja....listan kan göras lång ;-)


Tömkörning stod på schemat och då är det väl det vi fick ge oss in på. P går ju lite på "halvfart" denna veckan så tanken var att jag mest skulle jobba honom för att få honom loss. Han är väldigt spänd på vänster sida på halsen men jag tyckte ändå jag fick loss honom rätt så bra. Känns skönt att ha tid hos Camilla. Han joggade på fint och sträckte ut men var ganska rusig i galoppen.


Vi avslutade dejten med stretching och massage och favoriten "Horese Lyx". Provade även min sadel på honom men vet inte om den blir lite lång... den låg bra på med plats för bogen men den kanske är i längsta laget. Hm, får ta med den på hoppträningen nästa vecka så får U kolla närmare om den funkar. 



Vi hade en mysig dejt, P och jag :)


 

Av Team Jeppsson - 10 februari 2015 23:00

Jag har sagt det innan...och jag säger det igen....%¤#%&#¤/=)/ BILJ-VEL!!!!


Hon sviker mig!!! Det är andra gången på kort tid som hon inte ställer upp!! Ikväll skulle jag och Fanny åkt till U (hopptränarn) för teorikväll och det skulle bli så himla intressant!!!


"Hej alla som tränar för mig !!

 

Tänkte berätta lite om hur hästens anatomi funkar och bl.a bettet. mm 
Ni kommer få göra många praktiska övningar för att verkligen förstå hur det fungerar, så alltså ingen vanlig teori där jag står och babblar en massa.

 

Gör en liten filmsnutt på din tel när du skrittar /travar där man kan se sitsen (händerna)
Ta även ett foto sidobild på din sits när du sitter till häst. 
( Ingen mer än du kommer att se detta så ändra inget )

Medtag även
* Stol
* Bett med tyglar (två eller tredelat )
* 2 st tidningar"

 

Tror ni inte fjädern brast på bilen när jag skulle köra från jobbet ikväll!! Jädrans vad det small under framvagnen!! Det var bara att ringa Assistanskåren och få bilen bärgad till närmsta verkstad. Mattias fick köra och hämta mig och klockan var över 20.00 innan vi var hemma.


Åh, vad jag ville gå på teorikvällen :(....s-tans bil....fast det gjorde lite ont i hjärtat när hon åkte iväg på flaket   ....




 



 

Av Team Jeppsson - 9 februari 2015 00:15

Vecka 7 Fanny &  Pinoccio

Måndag:

 Uteritt Skritt
Tisdag:   Vila
Onsdag: Tömkörning
Torsdag: Skritt
Fredag: Lång & Låg
Lördag: Hoppa lågt
Söndag: Uteritt Jogg 













 



Vecka 7 Linda

Måndag:

 Zumba Step
Tisdag:   Vila
Onsdag: Tömkörning P
Torsdag: PW 30 min
Fredag: PW 30 min
Lördag: Morgonspin
Söndag: Rida Lala









Team Jeppsson


Välkommen till Team Jeppsson som består av Mamma Linda och Dottern Fanny. -"Hästar är vårt stora intresse. Vi är ryttare båda två men det är Fanny i Teamet som är den "Stora Stjärnan" och jag är hennes största Fan :)"!

Våra Hästar

Ceydoo "Dudde", valack -05 e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481.

 

Tävlar 1,20 och LB dressyr

Kommer tävlas och ridas av Fanny under 2015, med hjälp av Linda

 

Äg. Linda Jeppsson

My Little Mandy "Mandy" -10 Sto e; Guido (ex Gudo) - okänd 

 

Rids och ska tävlas av Fanny. Under utbildning.

Äg. Camilla Alexandersson

Sponsorer

   

 

         

   

Tidigare Hästar

Pinocchio "Pinnen", valack -08 kat. C. Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

 

Har ridits o tävlats av Fanny i Elitserien. Utb. MsvB hopp och LA dressyr.

 

Den 22 april 2015 flyttade Pinocchio till Gällivare och sin nya ryttare Smilla.

 Äg. Jenny Gustafsson

 

Instagram

Vi finns även på Instagram som @teamjeppsson och @ffannyj

 

 

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards